Подання заяви про відпустку і втрату працездатності: що слід знати бухгалтеру
Інформація про період щорічної відпустки та дати тимчасової втрати працездатності подається до контролюючих органів у довільній формі разом із витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності (ЕРЛН). Податковий кодекс України (ПКУ) не встановлює чітких термінів подання таких заяв і не визначає форми для них.
Із 1 жовтня 2021 року для всіх закладів охорони здоров'я діє обов’язкове формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронному Реєстрі медичних висновків.
Для перевірки листків непрацездатності фізична особа-підприємець може скористатися особистим кабінетом на порталі електронних послуг ПФУ, в розділі «Мої листки непрацездатності». Витяг із ЕРЛН можна отримати, обравши опцію «Запит на отримання електронних документів», потім у полі «Тип звернення» обрати «Витяг з ЕРЛН» та заповнити необхідні поля. Сформований документ можна завантажити в розділі «Мої звернення» після зміни статусу запиту на «Виконано».
З метою дотримання термінів подання авансових платежів податківці рекомендують подавати заяви в такі строки:
- щодо щорічної відпустки — до її початку;
- щодо втрати працездатності — до 20 числа місяця, що слідує за місяцем закінчення лікарняного (обов'язково додається витяг із ЕРЛН).
Дотримання цих рекомендацій дозволить уникнути порушень і затримок у розрахунках з бюджетом.
Коментарі
Дописати коментар