Втрата або неможливість вивезення первинних документів: як правильно повідомити ДПС?



У сучасних реаліях ситуації бувають різні: форс-мажори, переїзди, обставини воєнного часу… Якщо платник втратив первинні документи або фізично не може їх вивезти, слід обов'язково повідомити про це податкову.

Згідно з п.п. 69.28 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, повідомлення можна подати одним із двох способів 👇


🔹 Онлайн: швидко та зручно

Через Електронний кабінет платника:
🖥 Зайдіть у приватну частинуменю «Листування з ДПС»
📤 Надішліть повідомлення електронною формою до контролюючого органу за основним місцем обліку


🔹 Офлайн: на папері

📍 Подайте повідомлення через будь-який центр обслуговування платників:

  • особисто

  • через уповноважену особу

  • або поштою (з описом вкладення та повідомленням про вручення)

ВАЖЛИВО: Незалежно від того, куди ви звертаєтесь, повідомлення все одно має бути адресоване контролюючому органу за основним місцем обліку платника.


🧾 На замітку бухгалтеру:

☑️ Повідомлення подається з обґрунтуванням причин
☑️ Краще зберігати копію та підтвердження відправлення
☑️ Не зволікайте — це допоможе уникнути податкових ризиків


Новини Клубу Головного Бухгалтера

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Податкові новації: головне про зміни до ПКУ, що діють із 1 грудня 2024 року

Нові форми податкових декларацій для єдинників: зміни з 2025 року

Важливі податкові зміни: Верховна Рада внесла правки до Закону №4015