Держоргани управління та оподаткування допомоги по тимчасовій непрацездатності
Управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку здійснює Пенсійний фонд України (ст. 4 Закону № 1105).
Згідно з ст. 13 Закону № 1105, передбачено різні види страхових виплат за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності. Серед них — допомога по тимчасовій непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною, догляд за дитиною віком до 14 років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років на весь період надання реабілітаційної допомоги, за наявності медичного висновку про необхідність стороннього догляду за дитиною. Цю інформацію підкреслили спеціалісти Головного управління ДПС у Вінницькій області. Подібне роз'яснення розміщене у категорії 103.02 розділу "Запитання - відповіді з Бази знань" на сайті ЗІР (zir.tax.gov.ua).
Контролери пояснили, що дохід у вигляді матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій непрацездатності), який виплачується ПФУ, не включається до доходу фізичної особи-підприємця (ФОП), але оподатковується за загальними правилами, встановленими Податковим кодексом України (ПКУ) для платників податків - фізичних осіб.
Відповідно до пп. 165.1.1 ПКУ передбачено винятки, за якими отримані доходи платника податку не включаються до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу. Проте ці винятки не поширюються на виплату заробітної плати, грошової (вихідної) допомоги при виході на пенсію (у відставку) та виплату, пов'язану з тимчасовою втратою працездатності.
Отже, допомога по тимчасовій непрацездатності, нарахована або виплачена фізичній особі-підприємцю ПФУ, є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) та військовим збором. При цьому ПФУ виступає податковим агентом щодо цього доходу.
Коментарі
Дописати коментар