Роз'яснення ДПС щодо використання міжнародних сервісів електронного документообігу для оподаткування
ДПС надала роз'яснення щодо використання платниками податків – юридичними особами міжнародних сервісів електронного документообігу, таких як «DocuSign», для оподаткування. Це стосується підписання зовнішньоекономічних договорів та інших документів, пов’язаних із їх виконанням, а також первинних документів.
Мінцифри зазначає, що чинне законодавство України не обмежує використання електронних підписів, створених за допомогою сервісів на кшталт «DocuSign», у тому числі для підписання первинних документів, за умови, що інше не передбачено законодавством чи умовами договору.
Згідно зі статтею 205 Цивільного кодексу України, правочини можуть здійснюватися як в усній, так і в письмовій (електронній) формі. Сторони мають право вибирати форму правочину, якщо інше не передбачено законом.
Первинні документи можуть бути складені як у паперовій, так і в електронній формі. Вони повинні містити обов'язкові реквізити, такі як назва документа, дата складання, зміст операції, підписи відповідальних осіб тощо.
Електронні документи, створені автоматично в інформаційно-комунікаційних системах, можуть використовуватися у бухгалтерському обліку за умови накладення електронного підпису чи печатки та дотримання вимог законодавства про електронний документообіг (згідно зі статтею 9 Закону про бухгалтерський облік).
Також стаття 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» визначає, що електронний підпис використовується для ідентифікації автора документа, а накладання електронного підпису завершує створення електронного документа.
Електронний документообіг регулюється законодавством або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини сторін (стаття 14 Закону про електронний документообіг).
Коментарі
Дописати коментар