Процедура зняття з обліку юридичних осіб: головне для бухгалтера



Зняття з обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів у контролюючих органах регулюється такими нормативними документами:

  • Ст. 67 Податкового кодексу України (ПКУ);
  • Розділ XI Порядку № 1588, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 із змінами;
  • Ст. 5 Закону України № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску»;
  • Розділ IV Порядку № 1162, затвердженого наказом Мінфіну від 24.11.2014 № 1162 із змінами.

Ключові аспекти процедури

  1. Підстава для початку процедури
    Підставою для початку дій контролюючих органів є дата отримання одного з документів:

    • Відомості з ЄДР про рішення засновників або уповноваженого органу про припинення юридичної особи.
    • Судові рішення про банкрутство або ліквідацію.
    • Інша інформація про припинення відокремлених підрозділів.
  2. Вимоги до податкової звітності

    • Ліквідатор має подати податкові декларації за звітний період до моменту ліквідації.
    • Звітний період триває з початку року до дати прийняття рішення про ліквідацію.
  3. Перевірки та розрахунки
    Контролюючі органи проводять перевірку правильності нарахування податків та єдиного внеску. Остаточні розрахунки мають бути завершені до зняття з обліку.

  4. Ліквідаційний баланс
    Після закінчення розрахунків ліквідатор подає ліквідаційний баланс до контролюючих органів. У ньому відображаються всі активи, зобов’язання та результати ліквідації.

  5. Закриття рахунків
    Контролюючі органи на запит ліквідатора надають перелік відкритих рахунків або електронних гаманців юридичної особи.

  6. Передача даних до ЄДР
    Інформація про зняття з обліку передається до Єдиного державного реєстру (ЄДР) із зазначенням дати та номера запису.

  7. Відсутність заборгованості
    До завершення процедури необхідно отримати довідку про відсутність заборгованості за формами № 30-ОПП та № 11-ЄСВ.

Що врахувати бухгалтеру?

Уся податкова звітність та сплата зобов’язань мають бути завершені вчасно, аби уникнути затримок у процедурі ліквідації. Підготуйте необхідні документи заздалегідь і перевіряйте інформацію в електронному кабінеті платника податків.

Процес ліквідації юридичної особи вимагає уваги до деталей і чіткого дотримання законодавчих норм.


Новини Клубу Головного Бухгалтера

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Податкові новації: головне про зміни до ПКУ, що діють із 1 грудня 2024 року

# Верховна Рада підтримала законопроєкт №10017 про зміни до соціального страхування

Важливі податкові зміни: Верховна Рада внесла правки до Закону №4015