Особливості розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності: роз’яснення від ПФУ
Пенсійний фонд України у листі від 20.11.2024 р. №2800-030401-8/71362 надав роз’яснення щодо розрахунку страхової виплати працівнику, якому нараховано основну зарплату за фактично відпрацьований час та щомісячну премію.
Ключові моменти для бухгалтера:
-
Підстава для виплат:
Допомога по тимчасовій непрацездатності компенсує втрату доходу працівника (ч.1 ст.15 Закону №1105-XIV). -
Розрахунок середньої зарплати:
У розрахунок середньої зарплати включають усі види доходу, які підлягають нарахуванню страхових внесків, але не перевищують граничної суми місячної зарплати (ст.25 Закону №1105-XIV). -
Особливість для нових працівників:
Якщо працівник працював менше календарного місяця, розрахунковий період визначається за фактично відпрацьовані дні до настання страхового випадку (п.27 Порядку №1266). -
Розрахунок на основі фактичних даних:
Середня зарплата для виплат (у тому числі допомоги по вагітності, пологах та тимчасовій непрацездатності) визначається на основі даних із звітів про нараховану зарплату та ЄСВ, поданих до ДПС (п.32 Порядку №1266). -
Приклад розрахунку:
Якщо працівник перебував у трудових відносинах з 01.10.2024 і захворів у період з 18.10.2024 по 26.10.2024, середньоденну зарплату потрібно розраховувати із заробітку за дні, відпрацьовані з 01.10.2024 по 17.10.2024. Заробітна плата за цей період ділиться на кількість календарних днів у розрахунковому періоді. -
Урахування премії:
Якщо у жовтні 2024 року працівнику нараховано основну зарплату та щомісячну премію, то для розрахунку страхової виплати враховується частина премії, яка припадає на дні розрахункового періоду.
Що варто врахувати бухгалтеру?
Це роз’яснення ПФУ допомагає уникнути помилок при обчисленні страхових виплат. Звертайте увагу на розрахунковий період, коректно визначайте складові зарплати та враховуйте премії відповідно до періоду їх нарахування.
Будьте уважними до деталей — це запорука точного розрахунку виплат!
Коментарі
Дописати коментар