Помилки в податковій накладній або прострочення з реєстрацією: що може зробити платник ПДВ?



📌 Якщо продавець припустився помилки при заповненні обов’язкових реквізитів у податковій накладній або порушено строки її реєстрації в ЄРПН (крім випадків, коли реєстрацію зупинено згідно з п. 201.16 ПКУ), покупець або продавець має право діяти через податкову декларацію.

👉 Зокрема, можна додати до декларації заяву зі скаргою на контрагента – продавця або покупця. На це звертають увагу податківці в роз’ясненні ЗІР (категорія 101.24).


⏳ Строки подання скарги

Подати заяву зі скаргою можна протягом 365 календарних днів, що настають після граничного терміну подання податкової декларації за той звітний період, у якому не було надано ПН або допущено помилку в реквізитах/порушено термін реєстрації.

📎 До заяви обов’язково додаються копії документів, що підтверджують факт придбання товарів/послуг (наприклад, платіжки чи первинні документи).


🧾 Якщо не отримано розрахунок коригування

У ситуації, коли продавець не надає розрахунок коригування, який зменшує суму компенсації за товари/послуги, покупець має право подати скаргу до своєї податкової декларації з доданими підтвердними документами згідно з п. 201.10 ПКУ.

💡 Важливо: незалежно від факту отримання/реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН, покупець зобов’язаний зменшити податковий кредит. Таке коригування слід:

✅ відобразити у рядку 15 розділу II декларації з ПДВ
✅ обов’язково заповнити таблицю 2.2 додатка 1
✅ оформити бухгалтерську довідку як підставу


📌 Порада бухгалтерам: якщо стикаєтесь із системними порушеннями контрагентів щодо ПН/РК — не зволікайте, дійте в межах законодавства і фіксуйте свої дії в податковій звітності.


Новини Клубу Головного Бухгалтера

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Податкові новації: головне про зміни до ПКУ, що діють із 1 грудня 2024 року

Нові форми податкових декларацій для єдинників: зміни з 2025 року

Важливі податкові зміни: Верховна Рада внесла правки до Закону №4015