Зміни в укладенні договорів страхування: Що нового визначив НБУ?



Національний банк України (НБУ) визначив ключові аспекти укладання договорів страхування між страховиками, страховими посередниками та споживачами. Згідно з новими правилами, такі договори повинні містити визначення, необхідні для оплати страхової премії, процедури отримання страхового відшкодування та процедури подання звернень.

Особливі умови таких договорів, укладених у формі електронного документа, повинні бути підписані електронними підписами як споживача, так і уповноваженої особи страховика або страхового посередника.

Нові вимоги також охоплюють форму та зміст договорів страхування, а саме:

1. Визначення переліку положень, заборонених у таких договорах.

2. Зобов'язання використовувати термінологію, яка визначена законодавством, та представляти умови договору страхування в відповідних розділах.

3. Упорядкування порядку представлення споживачеві договору страхування, включаючи електронні договори.

Згідно з новими правилами, договори страхування більше не мають містити:

1. Винятків зі страхових випадків та підстав для відмови у страховому відшкодуванні, які дублюють або повторюють страхові ризики чи страхові випадки.

2. Обмежень страхування, які вже існують на момент укладення договору страхування.

Ці нововведення встановлені постановою НБУ «Про затвердження Положення про особливості укладення договорів страхування зі споживачами» від 20.12.2023 р. № 175, яка набуде чинності з 01 січня 2024 року. Автори дали страховикам та страховим посередникам шість місяців перехідного періоду для адаптації своєї діяльності до нових вимог Нацбанку.

Новини Клубу Головного Бухгалтера

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як правильно змінювати найменування юридичної особи та перереєструвати платників ПДВ

Оптимізація Податкових Зобов'язань: Новість для Платників Податків

# Верховна Рада підтримала законопроєкт №10017 про зміни до соціального страхування